Xosé Zapata Movies

Smart Movies for Smart People

"FUTURES MARKET" TRAILER from SMART MOVIE on Vimeo.

The abandonment and demolition of an old house, with all its furniture plentiful library and its full load of personal memories, becomes the starting point for this film, which tries to portray some of the aspets of the new word. The camera peeps into the real state furore, turned into a showroom and promise of financial gain or of the paradise; into financial investment brokers, gurus and preachers of entrepreneurial success and mythology. Deep down, it remains as a look into the virtualization of the urban space, the eviction of the personal and collective memory and the banalization of dreams and desires, ultimately transformed into pure merchandise.

TRAILER ESTIGMAS from SMART MOVIE on Vimeo.

Dirigida por Adán Aliaga, ganadora del Pilar Miró de la Sección Oficial de la SEMINCI 54, Festival de Valladolid 2009

Smartmovie es un proyecto de producción audiovisual que quiere recuperar el espíritu pequeño del cine independiente, la audacia tecnológica de los pioneros y el compromiso social de un cine contemporáneo que se ha entregado al mercado, al pensamiento neoliberal y a la autocontemplación de su propio arte.

NOTICIAS PROYECTOS

Como llegar al Ferry del Lago de Portodemouros

Para solucionar el problema que supone para cualquier persona llegar hasta el Ferry que atraviesa el lago de Portodemouros aquí tenéis una serie de fotos que explican como llegar desde "Casa da Igrexa". Puedes ir hasta Melide o visitar la zona de Visantoña, pero en principio lo mejor es atravesar el lago, GRATIS, y recorriendo … Continuado

Walk to Fisterra, la música y el Camino de Santiago